به این نوشته چند امتیاز میدهید؟

بهترین روش استعلام خلافی خودرو


در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش استعلام خلافی خودرو را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. پیشرفت تکنولوژی و استفاده از اینترنت در این روزها همه چیز را آسان کرده است.

پیشتر برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن بایستی به صورت حضوری به مراکز پلیس +۱۰ یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می کردیم. اما در سال های گذشته روش های جدیدی برای پرداخت آنلاین خلافی خودرو به وجود آمده که دیگر نیازی به مراجعه حضوری در مراکز فوق الذکر نیست.

لازم به ذکر است که پیش از خرید و فروش خودرو باید خلافی خودرو رو استعلام و پرداخت نمود. بنابراین آگاهی از بهترین روش استعلام خلافی خودرو برای هرکسی لازم و واجب است.


استعلام خلافی خودرو به روش غیر اینترنتی


پیش از معرفی بهترین روش استعلام خلافی خودرو بهتر است تا شما را با تمامی روش های موجود آشنا نماییم. لازم به ذکر است چنانچه فردی نتواند از روش های اینترنتی برای استعلام پرداخت خلافی خود اقدام نماید می توانید به مراکز فوق الذکر مراجعه نماید.

روش های اینترنتی استعلام خلافی خودرو لازم به ذکر است که اگر امکان دسترسی به اینترنت را ندارید، باز هم می توانید بدون مراجعه حضوری استعلام خلافی خودروی خود را انجام دهید.

همچنین می توانید از روش هایی مانند تماس تلفنی، ارسال پیامک یا ارسال کدهای دستوری بدون نیاز به اینترنت خلافی خودروی خود را استعلام و پرداخت نمایید.


استعلام خودرو از طریق پیامک


برای استعلام خلافی خودرو از طریق سامانه پیامکی، کافی است کد ۱۷ رقمی VIN پشت کارت خودروی خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید.

همچنین با شماره گیری ۸۸۲۸۸۸۸ به اپراتور متصل می شوید و با وارد کردن شماره VIN می توانید اطلاعات لازم را در مورد خلافی خودروی خود کسب کنید.

اگر قصد دارید از طریق کد های دستوری از خلافی خودروی خود استعلام بگیرید، می توانید کد «ستاره ۱۱۰ مربع» را شماره گیری کنید. بعد از آن می توانید مراحل را طی کرده و خلافی خودروی خود را مشاهده و پرداخت کنید.

مطالعه بیشتر :

رفع توقیف خودرو


استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت


برای اینکه بدانید بهترین روش استعلام خلافی خودرو برای شما چه روشی است بایستی با تمامی این روش ها آشنا شوید.

اگر قصد دارید خلافی خودروی خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید، روش های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. از جمله این روش ها موارد زیر هستند که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.


۱- اپلیکشین های استعلام خلافی خودرو


اپ های مختلفی برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارند که به راحتی از طریق آن ها می توانید استعلام خلافی خودروی خود را بگیرید و آن را پرداخت کنید.

اما پیش از استفاده از این اپلیکیشن ها حتما اطمینان پیدا کنید که معتبر و امن هستند.

این اپلیکشین ها برای گوشی های اندروید و IOS تهیه شدند و علاوه بر استعلام خلافی خودرو و پرداخت خلافی، خدمات متنوع دیگری مثل بیمه شخص ثالث، خرید آنلاین طرح ترافیک و استعلام نمره منفی به شما ارائه می کنند.

شما می توانید تمامی جزئیات مربوط به خلافی خودروی خود از جمله تاریخ و ساعت تخلف را در این اپلیکشین ها مشاهده کنید.

به عنوان مثال ،  یکی از این اپلیکیشن ها اپ فرمون است که به صورت مستقیم شما را به سایت راهور ۱۲۰ متصل می کند. این اپلیکیشن فضای امنی داشته و شما می توانید بدون دردسر خلافی خودروی خود را مشاهده کرده و آن را پرداخت کنید.


۲- استعلام خلافی خودرو از طریق سایت راهور ۱۲۰


سایت راهور مخصوص راهنمایی و رانندگی است. شما می توانید با وارد کردن آدرس service.rahvar120.ir شماره بارکد کارت خودروی خود را وارد کرده و از خلافی خودروی خود اطلاع پیدا کنید. همچنین امکان پرداخت خلافی خودرو از طریق این سایت وجود دارد.

لازم به ذکر است که این سایت به صورت آفلاین فعالیت کرده و ۷۲ ساعت طول می کشد تا جرایم شما پرداخت شود. پس از پرداخت، شناسه قبض و شناسه پرداخت به شما ارائه می شود.

نکته قابل توجه در مورد پرداخت خلافی خودرو این است که مهلت پرداخت خلافی ۶۰ روز است و درصورت عدم پرداخت در مهلت زمانی تعیین شده، هزینه جریمه ۲ برابر خواهد شد.

برای پیشگیری از جریمه، می توانید هر چند وقت به سایت راهور مراجعه کرده و از خلافی خودروی خود استعلام بگیرید. لازم به ذکر است که استعلام خلافی خودرو با پلاک و کد ملی وجود ندارد و تنها روش برای استعلام خلافی خودرو بارکد پستی یا VIN است.


جمع بندی


وجود راه های مختلف برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو نشان از اهمیت پرداخت به موقع آن است. شما می توانید از طریق یکی از این راه هایی که ذکر شد، به صورت مرتب از خلافی خودروی خود استعلام گرفته و آن را به موقع پرداخت کنید.