به این نوشته چند امتیاز میدهید؟

مجوز ماینینگ در قزوین


در این مقاله سعی داریم تا تمام اطلاعاتی که برای دریافت مجوز ماینینگ در قزوین مورد نیاز است خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. همانطور که می دانید از سال ۱۳۹۸ استخراج رمز ارز مجاز شد و افرادی که حائز شرایط باشند می توانند برای دریافت این مجوز اقدام نمایند.

برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز ماینینگ در قزوین با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اصلاحیه دستورالعمل صدور مجوز ماینینگ ( ۱۴۰۰/۱/۲۵ )

۱- حداقل توان مصرفی مجاز برای صدور مجوز از ۲۵۰ کیلووات به ۱۰۰ کیلووات کاهش می یابد.

۲- قید سه سال از صدور مجوز برای واحدهای غیرفعال موضوع تبصره های ۲ و ۸ حذف می گردد. بنابراین صدور مجوز در واحدهای غیر فعال مجاز است.

۳-  صدور و یا اصلاح جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمز ارز در محل واحدهای موجود اعم از داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی مجاز است.

۴- به استناد مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار به شماره ۸۰/۱۱۳۹۷۶ مورخ ۱۳۹۹/۷/۲۸ صدور مجوز برای بیش از یک واحد در یک پلاک ثبتی امکان پذیر است.

متقاضی موظف است متعهد به حفظ تولید و اشتغال واحد فعال خود باشد.

۵- سایر مفاد دستورالعمل مذکور کماکان به قوت خود باقی است.


دستورالعمل مجوز ماینینگ در قزوین


برای مطالعه این دستورالعمل لازم است تا با تعاریف و اصطلاحات آن آشنا شوید. اما از آنجا که ما این تعاریف را در مقاله اصلی « مجوز ماینینگ‌ » ذکر کرده ایم از ذکر مجدد آن پرهیز می کنیم.

ماده 1 : جواز تاسیس برای ایجاد ظرفیت های جدید و توسعه فعالیت در زمینه استخراج رمز ارز صادر می شود.

اطلاعات درج شده در مجوز ماینینگ در قزوین بر اساس فرم های سامانه بهین یاب است که شامل موارد زیر می باشد :

  • شناسه کسب و کار ،
  • شماره و تاریخ ثبت دبیرخانه ،
  • گواهی امضا دفترخانه ،
  • شرایط مربوط به مجوز استخراج بیت کوین ،
  • نام و شناسه شخص حقیقی یا شخص حقوقی دارنده جواز ،
  • فهرست فعالیت ها ،
  • پیش بینی سرمایه گذاری ، اشتغال ، ظرفیت ،
  • ارزش دستگاه‌ها ،
  • تعیین مدت اجرای طرح
  • و دوره گزارش پیشرفت پروژه است.

ماده 2 : دریافت مجوز ماینینگ در قزوین به نام متقاضیان ، با رعایت ضوابط این دستورالعمل و قوانین و مقررات مربوط مجاز است.

ماده 3 : صدور جواز تاسیس به نام چند شخص حقیقی و یا چند شخص حقوقی مجاز نیست و متقاضیان می‌تواند در قالب ثبت شرکت اقدام به درخواست مجوز ماینینگ در قزوین نمایند.


اعتبار مجوز ماینینگ در قزوین :


ماده 4 : مجوز ماینینگ در قزوین پس از صدور ۶ ماه اعتبار داشته و در صورت ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح و تایید آن توسط سازمان می توان آن را تمدید کرد. لازم به ذکر است که تمدیدهای بعدی نیز منوط به ارائه گزارش پیشرفت کار است.


مشخصات مکان استخراج بیت کوین :


ماده 5 : برای دریافت مجوز ماینینگ در قزوین بایستی مکان استقرار واحد استخراج کننده رمز ارز را نیز معرفی نمایید . این مکان باید کاربری صنعتی داشته باشد و ضوابط لازم برای استقرار واحدهای صنعتی را دارا باشد.

تبصره : مکان استقرار واحدهای استخراج بیت کوین شامل محدودیت محدوده 120 کیلومتری تهران ، 50 کیلومتری شهر اصفهان و 30 کیلومتری مراکز سایر استان ها نمی باشند.

ماده 6 : تامین زیرساخت های لازم برق ، گاز ، آب ، اینترنت و … برعهده دارنده مجوز ماینینگ در قزوین می باشد.

تبصره 2 : انرژی برق مورد نیاز را هم می توانید از شبکه سراسری برق کشور تامین نمایید و هم به صورت خصوصی از طریق انرژی تجدید پذیر ، CHP ، نیروگاه خصوصی و… اقدام به تولید برق در چارچوب ضوابط و مقررات نمایید.

ماده 7 : توجه داشته باشید که واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی موجود را نمی توان به عنوان مکان استقرار واحدهای استخراج رمز ارز در نظر گرفت.

ماده 8 : اما چنانچه حداقل سه سال از عدم فعالیت و یا تعلیق واحدهای تولیدی ، صنعتی در قزوین گذشته باشد می توان برای دریافت مجوز ماینینگ در قزوین اقدام نمود. ( بنا به اصلاحیه جدید درسال ۱۴۰۰ ، قید سه سال از صدور مجوز برای واحدهای غیرفعال حذف گردید )

ماده 9 : صدور جواز تاسیس برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمز ارز آنها کمتر از ۱۰۰ کیلووات باشد ممنوع است. ( بنا به اصلاحیه جدید ۱۴۰۰ )

ماده 10 : در صورتی که سرمایه گذار بعد از فراهم کردن امکانات طرح از قبیل زمین ، برق ، ساختمان و تجهیزات ، تقاضای صدور مجوز ماینینگ در قزوین نماید و اقدامات انجام شده مطابق ضوابط این دستورالعمل باشد صدور جواز تاسیس امکان پذیر است.

ماده 11 : لازم به ذکر است که می توان مجوز ماینینگ در قزوین را در محل استیجاری با حداقل اجاره یکساله دریافت کرد.

مجوز ماینینگ در قزوین

تبصره : توجه داشته باشید که چنانچه قصد دریافت مجوز ماینینگ در قزوین دارید و مکان شما برای استقرار ماینرها خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارد بایستی قرارداد اجاره که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است را ارائه دهید.

همچنین اگر مکان استقرار ماینرهای شما واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی باشد بایستی با موافقت شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان این کار انجام شود.

ماده 13 : پس از صدور جواز تاسیس ، اطلاعات مجوز ماینینگ در قزوین به منظور تامین برق مورد نیاز در سامانه وزارت نیرو ارسال و پس از اختصاص انشعاب برق ، وزارت نیرو ، اطلاعات آن را از طریق سامانه به وزارت صمت اعلام می کند.

تبصره : در صورتی که متقاضی دریافت مجوز ماینینگ در قزوین قصد داشته باشد با احداث نیروگاه حرارتی برای تامین سوخت لازم برای تولید برق مصرفی خود اقدام نماید به وزارت نفت معرفی خواهد شد.

ماده 14 : تغییر نام دارنده مجوز ماینینگ در قزوین مستلزم ارائه روزنامه رسمی برای شخص حقوقی و گواهی دفاتر اسناد رسمی برای شخص حقیقی است.

ماده 15 : پس از اتمام مراحل احداث و راه اندازی واحد ، بازدید و ظرفیت سنجی توسط سازمان انجام و در صورت رعایت شرایط فوق الذکر، مجوز ماینینگ برای شخص حقوقی یا حقیقی صادر می شود.

ماده 16 : صدور پروانه بهره برداری برای واحدهای فعال در زمینه استخراج رمز ارز و فاقد جواز تاسیس با رعایت ضوابط این دستورالعمل امکان پذیر است.
ماده 17 : صدور پروانه بهره برداری با رعایت قوانین و مقررات مربوط به مسائل زیست محیطی صورت می گیرد.

تبصره  : بر اساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک ، عدم پاسخگویی اداره کل حفاظت محیط زیست ، به استعلام سازمان ، طی مدت یک ماه به منزله موافقت آن اداری تلقی شده و سازمان نسبت به صدور مجوز ماینینگ در قزوین اقدام خواهد کرد.

ماده 18 : برای واحدهای دارنده پروانه بهره برداری که با رعایت ضوابط این دستورالعمل نسبت به تغییر ظرفیت اقدام نمودند با رعایت مفاد بند ۶-۲-۴ این دستورالعمل ، پروانه بهره برداری جدید صادر و جایگزین پروانه قبلی می‌شود.

تبصره : عبارت « این پروانه جایگزین پروانه بهره برداری شماره …… مورخ …… گردیده است.» در پروانه بهره برداری جدید درج خواهد شد.


شرایط لغو مجوز ماینینگ در قزوین :


ماده  19 : سازمان مکلف است نسبت به لغو اعتبار پروانه بهره برداری واحدهای که واحد یکی از شرایط زیر باشند اقدام نماید:

الف) واحدی که امکانات استخراج رمز ارز از قبیل مکان دستگاه‌ها یا سایر عوامل مورد نیاز را از دست داده باشد.

ب) درخواست کتبی دارنده پروانه بهره برداری و موافقت سازمان

ماده 20 : رعایت ضوابط مربوط به برچسب انرژی و استانداردهای کیفیت توان الکترونیکی و استانداردهای فناورانه مرتبط برای تولید و واردات تجهیزات فرآورده های پردازش رمزنگاری شده ( ماینینگ ) در صورت ابلاغ از سوی مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد الزامی است.

ماده 21 : در زمان درخواست صدور مجوز ماینینگ در قزوین ثبت مشخصات ماینرها، مطابق فرم موجود در سامانه ، شامل تعداد ، نوع ، میزان مصرف انرژی ، شرکت سازنده ، توان پردازش و … الزامی است و تغییرات تجهیزات نیز توسط متقاضی در سامانه به روز رسانی خواهد شد.


هزینه صدور مجوز ماینینگ در قزوین :


ماده 22 : به استناد بند ۱۱ تبصره ذیل ماده ۴۶ قانون اصلاح مالیات‌های مستقیم هزینه‌های صدور مجوزهای موضوع این دستورالعمل به شرح زیر از متقاضی اخذ خواهد شد:

الف ) هزینه صدور مجوز ماینینگ در قزوین به میزان نیم در هزار سرمایه ثابت طرح ( مندرج در جواز تاسیس ) و حداکثر معادل یک میلیون ریال + یکصد هزار ریال بابت حق تمبر.

ب) هزینه صدور پروانه بهره برداری ۵۰ هزار ریال+ یکصد هزار ریال بابت حق تمبر.

ج) هزینه هر دوره تمدید جواز تاسیس و پروانه بهره برداری ۱۰۰۰۰ریال + ۵۰ هزار ریال بابت حق تمبر.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل برای دریافت مجوز ماینینگ در قزوین بر عهده معاونت های طرح و برنامه و امور صنایع بوده و هرگونه تغییر در مفاد دستورالعمل با تایید کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت های ذیربط مرکز نوسازی و تحول اداری و با امضای مقام عالی وزارت اعمال خواهد شد.